lördag 5 april 2014

Jag har fortsatt sticka, även om det varit otroligt dåligt med skrivandet de senaste typ 18 månaderna. I alla fall, mina garnvanor har blivit rätt mycket dyrare sedan jag senast skrev. Jag bor också i en annan stad med ett par välsorterade garnbutiker, Umbra stickspår och Mormor Elin.

Eftersom jag tog mig samman och köpte ett mönster på en mycket fin kavajliknande jacka tyckte jag att det var värt att lägga lite extra pengar på ett bra garn. Sagt och gjort, Umbra it was, och efter mycket tittande och klämmande och en del diskussioner fick jag med mig sex härvor Malabrigo Rio, ett halvtjockt merinogarn i Solis, en färgning i olika nyanser av blått och grönt. Det blev ganska mycket pengar, så koftan måste användas idiotmycket. Är lite rädd att jag kommer att tycka att den är för melerad.

Koftan stickas i åtminstone tre delar, ärmarna stickas ihop med framstyckena, och bakstycket kommer eventuellt att foga ihop dem utan montering, hoppas jag.

Kort kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar