torsdag 12 juli 2012

Lever fortfarande

Sir Gordon Gargoyle
Jag är inte helt säker på vad som hände, men någon gång slutade jag skriva.  Kanske var det när den unge herrn flyttade in. Jag slutade dock inte att sticka. Sedan jag senast skrev har jag gjort one to many garninköp och stickat minst sagt bisarrt mycket. Under mars-april stickades en hel del sjalar, bland annat försökte jag mig på några egna designer,
Egendesignad sjal. Sådär blocknin
men även Stephen Wests Earth and sky i Drops alpacka, Coronado Bay i Eingarn och en Wingspan i Zauberball.

Med en kort intermission i klänningsstickande, vilket resulterade i en ny revontuliklänning (i orangegult) till en av Shadis kompisar och en påbörjad dito till mig, övergick jag sen till att massproducera koftor till vänners nyfödda barn. Detta ledde i sin tur till att jag skulle sticka sockar till de nämna vännerna, men hittills har bara en vän fått se ens en barnkofta. Som jag inte orkade blocka.

Tasmin och (nu ganska stor)
Gordon hjälper mig att prova
ut mina sockar
Massor av sockar dock, början i ett par lila Pomatomus i Drops Fabel till storasyster, ett par röda Cubist i Opal nånting, ett par superpiggt (nästan käckt!) turkosa Hedera; även de i Fabel, ett par skogsgröna Monkey socks i Cascade heritage, och slutligen ett par Skew i turkossvart Zauberball. Däremellan har jag dessutom hunnit med en mörkgul kofta i Àlafosslopi som jag med inspiration i Baby Sophisticate och med hjälp av lewenwickmönstret själv arbetade fram, en Springtime i Philadelphia i resterna av mitt Cascade Heritage och en islandströja i Àlafosslopi. 

Agatha #1 - Cascade 220
Under andra halvan av juni hittade jag ett försök till en dropskofta som jag köpte för lite garn till. Det fick istället bli en Katherine Hepburnkofta, som jag inte kan ta mig samman att sticka klart andra ärmen på och montera, samt två Agathakoftor som jag höll på att få spader på, när jag inte fick antalet rader i mönstret att gå ihop. Andra försöket var dockavsevärt mindre frustrerande.

Närmare detaljer i uppföljande texter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar