lördag 21 juli 2012

Katastrof!

Är på resa hemåt, med många stopp på vägen. Har kommit så långt som till Göteborg, där jag träffar Magnus. Katastrofen består att jag visserligen kom ihåg att ta med med min Paulie (som mycket långsamt avancerar), men lyckades glömma att ta med garn förutom de nystan som redan var påbörjade. Har ett par meter grått kvar, men sen återstår bara tid som jag inte har något att göra med händerna.

En sorts lösning blev att efter att jag anlände Göteborg ta mig till Deisy Design på Avenyn och införskaffa dels ett nystan olivgrönt Järbo Gästrike, och dels en 80 cm kabel till Knit Pros utbytbara stickor att sätta över den pågående stickningen på. Nu återstår mest att hitta ett nytt projekt att använda den enda stickan jag har med mig till. Inte så enkelt som man kan tro. Först är jag lite kräsen, och sedan räcker garnet inte hur långt som helst (även om det når upp till imponerande 600 m), och därtill ska det vara något som funkar stickat med 2,5 mm.

Nu ska dagen inledas med loppisbesök på Magus granngård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar