söndag 29 juli 2012

Haruni igen!

Har haft en period när jag inte stickat så många sjalar. Vilket jag annars brukar göra, ja. I slutet av min vistelse i Reykjavik i vintras gav jag mig på Harunin, vilken jag stickade en i gult och en i rött einband. Sjalarna, som blev ganska små, gavs bort först till Ann-Kristin, min rumskamrat från isländskakursen, och sen till en av miljövetarlindorna.

När jag på min Bohusläns-/Dalslandsresa glömde att ta med garn till min Paulie fick jag som sagt skaffa mig ett annat projekt. På Deisy Design på Avenyn köpte jag på mig en härva olivgrönt Gästrikland, som jag sen började sticka en I Heart Lace-sjal, som jag snabbt tröttnade på, och efter att jag tagit mig hem till skogen repade upp, hittade en större sticka (4,5, gissar jag) och började mig på en ny Haruni.

Väl ute i skogen fick jag dessutom en beställning på ytterligare ett projekt, till vilket garn är införskaffat och projektet igångsatt, men vad det är och hur det ser ut kommer mer information om senare.

Och så hade jag sönder en av mina Knit Pro symphonie harmony (eller vad trästickorna heter). Jag har försökt limma ihop dem, men misstänker att resultatet kommer vara bli sådär. Jag måste sluta lämna saker på golvet att trampas sönder.

1 kommentar:

  1. Hej Anna! Fina grejer du stickar. Vi sågs på södran i våras (jag är biljettis) och du nämnde din stickblogg. Nu har jag äntligen hittat hit och kan alltså låta mig inspireras till att sticka något stiligt inför raggsockssäsongen. Har kunnat utläsa att du spenderat en del tid i reykjavik. Ett kul sammanträffande tycker jag, eftersom jag ska göra fem veckors utbyte där i oktober. Skulle du möjligen ha tid för att ses över en kort fika och snacka lite om island? Det vore mycket trevligt och jag skulle verkligen uppskatta ett par tips. Du skulle kunna mejla mig på lisalundberg@gmail.com.
    Ha det gott! Lisa

    SvaraRadera