måndag 6 februari 2012

Cecilias lopitröja klar

I och med att praktiken på länsstyrelsen satte igång för en vecka sedan har jag inte haft riktigt, eller snarare alls, lika mycket tid att sticka som vanligt. Det tog mig åtta dagar att sticka tröja till Cecilia, vilket är ungefär dubbelt så lång tid som några av de andra jag har stickat. Resultatet ser bra ut, även om jag tycker att mönstret kanske hade kommit mer till sin rätt om det varit en smula mer kontrast mellan de olika nyanserna. Dock är Cecilia nöjd, och eftersom det är på hennes uppdrag jag har stickat är det väl det viktigaste.

Jag gjorde ett misstag som retar mig en smula. Mönstret på oket ser nu ut som två sick-sacklinjer, mellan vilka det finns en bård med upp- och nedvända droppar, som har små ljusa bloppar på sidorna. De är en aning för droppformade. Istället för en linje med sju svarta och en mörkt beige maska har jag två linjer. Det förändrar intrycket ganska mycket, och jag önskar nu att jag hade gjort något åt det när jag noterade det, det hade inte inneburit så mycket extrajobb i det långa loppet.

Men i alla fall, perfektionist kan man ju vara hur mycket som helst, men jag tror att jag får låta det vara för den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar