fredag 13 januari 2012

Tillbehör, avdelning; dyra

Eftersom jag är trött på mina dåliga kort med kameran jag har lånat av storasyster sen i september införskaffade jag en ny fancy kamera. Den beställdes på Sibas hemsida i söndags och levererades i tisdags. Det är en Canon EOS 1100, och har ett rött och svart nackband. De senaste dagarna har jag försökt bekanta mig med detta monster, och snart ska en fotokurs på Folkuniversitetet bokas in. Innan detta kan ske måste jag dock få info från skolan angående antagning till praktik (eller, som de kallar det, arbetsplatsanknutet utredningsarbete) på länsstyrelsen i Malmö eller om jag ska harva mig igenom en kurs i EU-rätt här i Lund första halvan av våren.

Veckans andra inköp är en ställbar provdocka som jag hittade på Blocket. Detta underverk hemleverades igår eftermiddag av en lätt förvirrad herre, som första vändan lyckades få med sig en tom låda från Svedala. Det känns redan som det börjat bli till nytta. På bilden längst till höger hänger min röda Levenwick som dessvärre är ungefär fyra storlekar för stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar