tisdag 17 januari 2012

Praktik klart - äntligen

Idag fick jag äntligen svar från institutionen angående min praktik, eller, det "arbetsplatsanknutna utredningsarbetet" som det kallas. Från den 30:e januari tills i slutet av mars kommer jag att hjälpa Länsstyrelsen i Malmö med någon form av utredning på miljörättens område. Det känns som om jag har varit på väg hit länge. Om ett år har jag förhoppningsvis åtminstone ett examensbevis i handen. Kanske till och med två. Och troligtvis över 400 poäng inom miljövetenskap och juridik.

Med praktiken hoppas jag få bevis på att något faktiskt gått in under de senaste sju och ett halvt åren, sen jag började läsa min första kurs i miljövetenskap här i Lund, och att tiden inte varit bortkastad. Men om det är så får jag väl sticka mig till en förmögenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar