torsdag 19 januari 2012

Göteborg, här kommer jag!

Så börjar den mörklila koftan växa fram. Efter lite halvidogt stickande under veckan har jag nu slutfört "kroppen", och dessutom stickat de första centrimetrarna på en av ärmarna. Resultatet kan beskådas till höger. Tittar man noggrant kan hålmönstret anas. Får erkännas att färgen inte riktigt stämmer med resultatet, satans vinter som tvingar mig att använda blixt.

Imorgon åker jag norrut till Sveriges näst största och eventuellt bästa stad, Göteborg. I Göteborg håller Naturskyddsföreningens miljörättsnätverk en kurs i infrastrukturrätt, och förutom att det låter väldigt intressant får man dessutom gratis lunch.

Jag passar på att träffa Magnus och lillebror Oskar, äta meze på Chateau Beirut och förhoppningsvis hinna med en titt på Göteborgs konstmuseum, där jag inte har varit sen jag var tolv eller så. Det här blev tämligen off topic, och meningen var att jag skulle komma fram till att jag inte vet om jag skulle ta med den stickning jag sysslar med eller om jag ska ta något nytt projekt. Det lär finnas en hel del tid att sticka, både på tåg tur och retur, samt under kursen, men vem vet, jag kanske vill ta anteckningar?

Nästa projekt jag tänkte påbörja är en lopitröja till Stockholms-Cecilia. Hon skickade mig garn från Island för säkert en månad sen, jag hämtade ut det den 9:e, och sen dess har jag inte tagit mig samman och satt igång. Ett annat alternativ är Moooody Owl-vantar som jag såg hos Anneli, och velat ha sen dess. Nej, det får nog bli fortsatt koftstickning.

1 kommentar: