lördag 14 januari 2012

Dropskofta startad

Jag har ett bra tag haft ögonen på en snygg kofta på Drops, se till vänster (bild: Garnstudio). Mönster hittas här.

Det är inte första gången jag försöker mig på den, jag hade ett ambitiöst försök med isländskt kambgarn, något som dock inte gick särskilt bra, inte minst för att jag hade på tok för lite garn. Därför har jag nu ungefär 350 g (hur tänkte jag egentligen) rött trevligt garn som jag måste komma på något att använda till. Det här är dock något av en meningslös utvikning.

Nu stickar jag dock en kofta i mörklila Drops Alpaca, inhandlat under sommarens ullrea. Tanken var egentligen att sticka den i brunt, men det fanns inte på Sländan när jag kom mig för att ta mig dit. Så mörklila alltså. Alpaca är visserligen skönt mot händerna, men repar upp sig irriterande lätt. Jag tror att den färdiga koftan kommer vara väldigt skön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar