tisdag 31 januari 2012

Cecilias lopitröja påbörjad

Nu har jag äntligen tagit mig samman och börjat sticka på Cecilias tröja. Huvudfärgen är i mörkbeige, med mönster i svart och en ljusare beige nyans. Jag trodde ett tag att kontrasten mellan de båda beiga nyanserna är för liten, och att mönstret därför inte skulle synas ordentligt, men efter att ha stickat första biten kan jag konstatera att det nog ska gå bra trots allt. Tröjan är som vanligt i Álafosslopi, och jag använder mig av samma mönster som vid Elenas och Lisas tröjor för formen, men kommer att använda ett annat motiv vid kragen när jag kommer så långt.

Utsikt från rummet på länsstyrelsen
Jag har börjat på praktiken på länsstyrelsen i Malmö, och är hittills mycket nöjd. Det är kul att få gräva i miljörätten och att ha ett eget kontor att göra det på. Eller, eget, lånat av en föräldraledig snarare. Jag har börjat titta närmare på regleringen runt förorenad mark och insett att det inte riktigt var vad jag hade förväntat mig, och det känns som om jag lär mig något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar