söndag 11 december 2011

Saskias tröja klar

Så var jag ÄÄÄÄÄÄNTLIGEN klar med Saskias tröja. Den blev förvånansvärt bra, jag gillade mönstret jag hittade på en bild på internet, och tidigare hade sett lite här och där i Reykjavik tidigare. Som innan är det Hélas koft-mönster jag har använt som mall för formen på tröjan, men den här gången användes tre trådar av Plötulopi istället för Álafosslopin. Det tar lite extra tid att sticka med, dels för att man får nysta upp det, och dels för att det går av så lätt. Att sticka med tre trådar i taget innebär också lite extra irritation, men det blev klart till slut, och tröjan är överlämnad och jag har åter tid att plugga, hurra hurra. Jag vill inte. Jag vill äta choklad och se på tv-serier och klappa katter, men det dröjer ännu ett par dagar tills jag kan göra det sista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar