tisdag 22 november 2011

Lopiväst till Shadi


Här i Reykjavik tillbringar jag kanske överdrivet mycket tid på café. I söndags, till exempel, satt jag från klockan kvart över ett till sex och skrev officiellt på en uppsats om hållbar utveckling, gemensamma men differentierade åtaganden i Kyotoprotokollet, men ägnade mig kanske något mer åt att sticka mössor som jag hade tänkt sälja men än så länge snarare ger bort, tills jag fick för mig att jag ville sticka barnkläder. Sagt och gjort, jag satte (efter att förhört mig om storlek) igång med en tröja till min kompis Johannas fyraåriga dotter. Efter ett par omtagningar av de första fem centrimetrarna och lite matematiska övningar, och lite piratkort på en tröja hängande på Isländska handstickningsföreningen blev det här resultatet:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar