onsdag 30 november 2011

Borta!

Idag gick jag och köpte det dyraste garn jag har köpt så här långt. Två 50-gramsnystan duvgrått Jaipur-silk, för ungefär 6000 isk, motsvarande strax under 300 kr. Fantastiskt mjukt. Jag fick med det till mitt vanliga häng, C is for cookie, på Tysgata i Reykjavik. När jag kom hem fanns det inte någonstans. Jag hoppas, hoppas, hoppas att påsen glidit ner under min fåtölj på caféet, alternativet är att det hamnat på golvet på Bonus (mataffären) eller ramlat ur påsen på vägen hem, ligger på marken i busskuren eller åker omkring på en buss.

Annars rätt bra stickdag. Jag stickar en tröja åt klasskamraten Elena i svart, grått och vitt, fixat andra ärmen och kommit en bit upp på oket. Dessutom ett nytt stickuppdrag åt Saskia från kursen i isländska i somras som vill att jag stickar klart tröjan hon påbörjade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar